Російський родстер "КРИМ"
Молодіжний автомобіль, збудований на компонентній базі
повністю російського виробництва
Родстер розробляється у конструкторському бюро
молоді "Національний родстер" у МДТУ ім. н.е. Баумана
Ми створюємо бюджетний молодіжний автомобіль на вітчизняній компонентній базі.
У процесі роботи над проектом молоді інженери проводять віртуальні краш-тести автомобіля у спеціалізованих програмних середовищах; роблять аеродинамічні та розрахунки на міцність; працюють над власним механізмом складання даху, оптикою, ергономікою, налаштуванням силової установки; змінюють геометрію та кінематику підвіски та вирішують безліч інших нетривіальних завдань. Завдяки інноваційній конструкції несучої системи та сучасному технологічному обладнанню можливе оперативне внесення змін до конструкції автомобіля, що розкриває можливість використання різних платформ та силових установок, роблячи родстер універсальною платформою для проведення наукових досліджень. На базі проекту можуть бути вирішені різні завдання: доступний гібридний або електромобіль, автономний транспортний засіб, розробка кібер-захисту транспортного засобу, відпрацювання та натурні випробування перспективних технічних та технологічних рішень, що плануються до інтеграції в серійні зразки автомобілів та багато іншого.
На сьогоднішній день існують два родстери «Крим» і триває активна робота над цифровим двійником третього прототипу та виготовлення партії несучих систем.
Дизайн
Екстер'єр автомобіля розроблений дизайнерами проекту та втілений у вигляді легких та міцних композитних панелей.
Технічна частина
Як компонент бази обрані вузли та агрегати виробництва АвтоВАЗ.В основі автомобілів - просторова рама власної розробки. Родстери мають середньомоторне компонування та задній привід.
Опрацювання систем
Проект реалізується згідно з існуючими світовими вимогами, прийнятими при розробці автомобілів. Пророблено пасивну та активну безпеку, ергономіку, технологію виробництва оригінальних компонентів.
Історія проекту
Проект «Родстер Крим» зародився у 2013 році, а початковий колектив інженерів сформувався із першого складу команди «Формула Студент» МДТУ ім. н.е. Баумана. Над проектом працюють студенти та аспіранти під керівництвом досвідчених викладачів.
У грудні минулого року було ухвалено рішення про створення Міжвузівської молодіжної інженерно-технологічної корпорації. Міжвузівська корпорація забезпечить трансфер знань та освітніх технологій між ВНЗ. На базі корпорації буде організовано підготовку студентів до роботи з цифровими двійниками проектованих об'єктів у рамках програми розвитку цифрової економіки в Росії. Така структура буде чудовим майданчиком для підготовки кадрів для автомобільної галузі нашої країни. Учасники зможуть мати доступ до єдиної цифрової бази знань, обмінюватися досвідом не лише серед КБ університету, а й зі студентами інших ВНЗ. Корпорація стане відмінним стимулятором покращення практичних навичок учнів і, як наслідок, підвищення кваліфікацій випускників. Компанії-виробники зможуть отримати нові ринки збуту продукції, підвищення окупності, підготовлених співробітників, які ґрунтовно знаються на сфері своєї діяльності.
Проект «Родстер Крим» стане пілотним у роботі Міжвузівської корпорації.В ході офіційних дорожніх випробувань другого прототипу восени 2019 року команда проекту відвідала кілька десятків технічних вузів нашої країни. Студентам та викладачам університетів було представлено проект «Родстер Крим» та ідею Міжвузівської корпорації, а також висунуто пропозицію стати її учасником. Ідея корпорації та вступу до неї була зустрінута переважно схвально, і на сьогодні вже підписано угоди з кількома ВНЗ. З боку колективу проекту «Родстер Крим» існує зобов'язання передати конструкторську документацію та систему третього прототипу, що несе, кожному ВНЗ-учаснику корпорації. Нині вже триває процес виготовлення партії несучих систем передачі їх університетам. Самі студенти отримають не лише зростання компетенцій, а й шанс до самореалізації та залучення до процесу проектування об'єкта, яким потім самі зможуть мати.
Проект не буде обмежений створенням автомобіля з кузовом типу Родстер. У планах колективу – розробка чотиримісного купе, дводверного кросовера, а з грудня 2019 розпочато роботи над можливістю проектування пікапа на основі комплектуючих Lada 4x4.
Партнери проекту
"Крим" примітний тим, що зібрав під собою безліч різних людей, компаній і організацій. З нами зв'язувалися та пропонували безоплатну допомогу багато компаній-виробників автокомпонентів, компанії, що спеціалізуються в галузі 3D друку, скління, кузовних елементів, дизайну та програмного забезпечення. Ми нескінченно раді та вдячні кожній з цих компаній за виявлений інтерес та надану допомогу!
Група компаній FERRUM Група компаній FERRUM займає лідируючі позиції на вітчизняному ринку автомобільної електроніки, займається розробкою та виробництвом бортових комп'ютерів, комбінацій приладів, парктроніків, модулів звукових повідомлень.
СТС (Спортивні гальмівні системи) Компанія СТС (Спортивні гальмівні системи) є офіційним дилером високотехнологічних гальмівних систем JBT, що забезпечують значне поліпшення характеристик гальм серійних автомобілів.
CUPPER Колектив компанії CUPPER має величезний досвід роботи, пов'язаний з розробкою, випробуванням та виробництвом металоплакувальних мастил та олій.
AGForged engineering AGForged engineering є інжиніринговою компанією, що працює у стратегічному партнерстві з ТОВ «Соломон Алсберг», для розробки та виготовлення кованих автомобільних дисків із алюмінієвих сплавів.
Алюмінієва асоціація Об'єднання виробників, постачальників та споживачів алюмінію (Алюмінієва Асоціація) об'єднує компанії, що виробляють алюміній та продукцію на його основі.
PICASO 3D PICASO 3D - перший російський виробник персональних 3D принтерів.
Octoglass Octoglass – компанія, що надає послуги з виробництва та монтажу автомобільного електротонування, архітектурного керованого тонування, антивандального скління.
НВП "Lossew" НВП «Lossew» — Науково-виробниче підприємство у сфері прототипування, конструювання та виробництва світлодіодного освітлення та оптики, що супроводжує її електроніки, створене на базі конструкторського бюро «Куб».
Quattro Freni Автомобільні запчастини марки Quattro Freni – результат спільної праці російських та італійських фахівців.Найбільший бренд запчастин у Росії - у номенклатурі, що виробляється, налічується понад 15000 запчастин для десятків тисяч модифікацій автомобільної, мото і спецтехніки.
Belka.one Компанія надає послуги з розробки сайтів, презентацій, брендування, SEO просування, контекстної реклами та SMM, розробляє ігри для Android та iOS.
Група компаній ДіПОС Основний вид діяльності - виробництво, переробка та продаж металопрокату на території Росії та країнах СНД. Сьогодні «ДіПОС» входить до трійки найбільших металотрейдерів Росії.
Каті ТОВ «КАТЕ» - перший російський розробник та виробник автоматичних коробок передач, гібридних та електротрансмісій для різних транспортних засобів.
Маркон Завод "МАРКОН" вже 28 років виготовляє гальмівні колодки для російських, європейських, американських, японських та корейських автомобілів та пропонує можливість виготовлення не серійних видів колодок дискового гальма на індивідуальне замовлення.
КОЛЕСО.ру КОЛЕСО.ру – шинні та сервісні центри, що займаються продажем автомобільних шин та дисків, а також надають повний спектр професійних шиномонтажних та сервісних послуг.
Ігнатов & Ko Ігнатов & Ko - виготовлення виробів з натурального та штучного каменю. Компанія на ринку каменеобробки з 2004 року. Обладнання та досвід фахівців на виробництві дозволяє втілювати у життя будь-який проект із використанням каменю.
ІПК СПЕКТР Підприємство спеціалізується на виконанні замовлень на лазерне різання, згинання, зварювання, порошкове та рідке фарбування, виготовлення металоконструкцій.Компанія дозволяє реалізувати повний замкнутий цикл промислового виробництва, що включає всі етапи від створення конструкторської документації до випуску готового виробу.
Виробнича компанія «Силові конструкції» Компанія виготовляє силові обважування, бампери, захисту, пороги для позашляхової техніки під брендом «ОJ», вуличні та домашні тренажери для фітнес-центрів під брендом «ARMAFORT», а також різні коробчасті та рамні конструкції.
АСКОН Компанія АСКОН – російський розробник та інтегратор інженерного програмного забезпечення. Компанія працює на ІТ-ринку з 1989 року і незмінно входить до трійки лідерів серед постачальників інженерного програмного забезпечення в Росії та в сотню найбільших ІТ-компаній країни. У продуктах лінійки КОМПАС працюють 75 000 інженерів.
Прототип Компанія «Прототип» розробляє та виробляє 3D принтери "Nabu", пропонує послуги швидкого промислового прототипування, 3D друку без обмежень, лиття пластмас та поліуретанів.
Коломенський дослідно-механічний завод «Коломенський дослідно-механічний завод» - сучасне підприємство з багатою історією та традиціями. Підприємство пропонує широкий спектр послуг зварювальних, токарно-фрезерних, слюсарно-складальних робіт. НВП "КОМЗ" виготовляє вироби з композитних матеріалів, пропонує послуги фарбування та металообробки.
SS20 Науково-виробниче підприємство «Система Технологій» займається проектуванням та виробництвом високоякісних автозапчастин, комплектуючих та обладнання під брендом SS20. Ключовою спеціалізацією компанії є виробництво автозапчастин ВАЗ, освоюються також автозапчастини на іномарки.
REC Компанія REC займається виробництвом витратних матеріалів для 3D принтерів, що працюють за технологією FDM.Всі матеріали сертифіковані, безпечні та підходять для всіх FDM 3D принтерів. REC виробляє матеріали для професіоналів різних областей, де важливі належна сертифікація, стабільні характеристики та надійність 3D друку.
ТОВ «Шраубен М.У.М.» Розробник та виробник рішень контролю доступу для транспорту та промислового обладнання
©Родстер "Крим", 2024
Використання матеріалів сайту дозволено лише за попередньою згодою правовласників.
Команда Родстер "Крим" підтримує конфіденційність та несе відповідальність за збереження персональних даних.
Стало відомо, скільки коштуватиме родстер "Крим" насправді
У 2016 році представниками КБМ "Національний родстер" була озвучена ціна молодіжного родстера "Крим" - 650 000 рублів, і незважаючи на те, що за ці роки в економіці відбулося багато змін, конструкторське бюро намагатиметься утримати цю планку вартості.
На даний момент, як повідомляє "Хабр", вартість "Криму" - 650-750 тисяч рублів. Для цього необхідно дотримання двох умов: отримання конструкторським бюро машинокомплектів від АвтоВАЗу за заводськими цінами та обсяг випуску не менше тисячі автомобілів на рік.
Раніше "РГ" повідомляла, що КБМ майже домовилося з АвтоВАЗом про постачання машинокомплектів, але на яких умовах здійснюватиметься співпраця, наразі невідомо. Що стосується другого аспекту, то спочатку його складно буде дотриматися через обмежені можливості для досягнення зазначеного обсягу випуску.
Зазначається, що розглядається варіант продажу "Криму" кіт-каром: набором для збирання автомобіля, який коштуватиме дешевше, ніж готовий родстер у базовій комплектації.
Відомо, що "Крим" може отримати не лише вазовський двигун потужністю 106 к.с., який може агрегатуватися з 5-ступінчастою МКП та 7-діапазонним "автоматом" російською компанією КАТЕ, але й новий силовий агрегат на чолі з мотором L4 2.2 літра. розробки НАМІ.
Потужність останнього може змінюватись від 245 до 300 к.с., а піковий крутний момент становить 380 Нм. На даний момент у російських постачальників немає готових рішень щодо автоматичної коробки передач, яка змогла б забезпечити запас по моменту, що крутить. У зв'язку з цим розглядається варіант установки "автомата" іноземного виробництва, але, ймовірно, у такому разі підсумкова вартість "Криму" може виявитися вищою за заявлену.
Творці розкрили секрети родстера "Крим"
У рамках Конгресу молодих учених, який проходив з 8 по 10 грудня у Парку науці та мистецтва на федеральній території Сіріус, учасники представили вже знайомий багатьом експонат – родстер "Крим" 2.0. Він був представлений ще два роки тому, але на цей раз одні з головних творців - професор кафедри "Комбіновані двигуни та альтернативної енергоустановки" Московського державного технічного університету (МДТУ) імені Баумана Дмитро Онищенко та головний конструктор проекту Микита Ложкін - поділилися з "РГ" подробицями свого творіння, а також розкрили деякі таємниці автопрому.
Почнемо з азів. Що таке родстер?
Дмитро Онищенко: Родстер – це спортивний автомобіль для доріг загального користування. На відміну від кабріолету, він має коротку базу і всього два місця. Коротка база забезпечує гарне керування, тобто приносить особливе задоволення від водіння.
Чому називається "Крим"?
Дмитро Онищенко: Проект розпочався у 2013 році, коли Крим був українським.Вигадуючи назву, ми виходили з того, де можна їздити на цьому автомобілі - короткобазному, з відкритим верхом, легким, рухливим, з гарною керованістю. І найзручніший полігон випробувань – серпантини Криму. А 2014-го гримнула "Кримська весна" - і ми стали ще популярнішими на тлі цих подій.
Розкажіть про цей експонат, до якого прикута така пильна увага учасників конгресу?
Дмитро Онищенко: Це родстер "Крим" версії 2.0 (другий прототип), але ми його називаємо 2.5, тому що він дуже доопрацьований. Перший прототип проїхав 70 тисяч кілометрів. Для прототипу дуже багато. Зараз він знаходиться у музеї "Гараж" на ВДНГ у Москві.
Представлений другий прототип пройшов 30 тисяч кілометрів. Він був не лише в Криму, а й у Санкт-Петербурзі, Ярославлі, Воронежі, Білгороді та кілька разів приїжджав до Сочі. Щоправда, цього разу довелося діставатися евакуатором через техніку безпеки.
Він їздить із автомобільними номерами?
Дмитро Онищенко: Автомобіль їздить з тимчасовими номерами випробувального полігону Науково-дослідного автомобільного та автомоторного інституту (НАМІ). Оскільки ми проектували свій родстер під чуйним наглядом фахівців, що проектували автомобіль Aurus – перший автомобіль класу люкс із Росії, відомий як автомобіль президента. Це основний продукт НАМІ, до яких ми зверталися по консультацію.
Нещодавно ми отримали VMI (міжнародний класифікатор), і тепер можемо надати VIN (ідентифікаційний номер транспортного засобу). Для того щоб можна було випустити малу партію, до 150 автомобілів. Таким чином, це не лише освітній проект, він має й фінансову складову. Важливо, щоб молодь повірила, що в нашій країні можна все зробити.
Це спортивний автомобіль, чи зручно на ньому їздити нашими дорогами?
Микита Ложкін: Справді, він має низький кліренс, але його база вкорочена, тому їй не страшні погані дороги.
Скільки коштує родстер "Крим"?
Дмитро Онищенко: Це складне питання, яке залежить від багатьох факторів. Чи зможемо ми отримувати компоненти за цінами, близькими до внутрішньозаводських. дуже дорого, тому що їх всього два екземпляри. Автомобіль навіть малосерійного випуску буде коштувати 1,5 мільйона рублів.
У чому його фішка?
Дмитро Онищенко: Машина спроектована російськими студентами випускниками вузів та повністю на вітчизняній базі 70 відсотків компонентів від автомобіля Lada Kalina, а решта розроблена самостійно.
Найголовніше в цьому проекті - створення спільноти небайдужих людей. Офіційно договір підписано з 21 вузом. людина, включаючи інженерів та наукових співробітників. До речі, з нами хочуть співпрацювати і білоруські студенти.
Микита Ложкін: Частину компонентів було виготовлено та зібрано у стінах МДТУ, а фінальне складання та доведення, а також виготовлення ряду компонентів доваги, - на виробничому майданчику, у Конструкторському бюро молоді "Національний родстер" у підмосковному Орєхово-Зуєво.
Які параметри?
Микита Ложкін: Складно говорити про якісь визначні параметри.Ми використовували стандартний двигун для доступу на дорожні випробування. Тут стоїть двигун об'ємом 1,6 літра, має 140 кінських сил. Для такої маси цього більш ніж достатньо.
А яка максимальна швидкість?
Микита Ложкін: Максимальна швидкість, яку ми досягали на треку, закритій трасі, становила 210-220 кілометрів на годину.
Він схожий на Porsche, тому не виникало проблем?
Микита Ложкін: У плані дизайну точаться суперечки. Одні бачать у ньому риси Audi, інші – Porsche. Насправді, складно судити. Ті чи інші лінії завжди перетинаються. Це стереотипність бачення людини.
Ви молодий вчений, замахнулися на автопром, які у вас амбіції?
Микита Ложкін: У моєму послужному списку немає розробок ні літаків, ні ракет. Я хочу створити той автомобіль, на якому мені самому хотілося б їздити і дати можливість те саме робити іншим людям. Я вважаю це дуже амбітним завданням – розбити стереотипи, що склалися на світових ринках, більш продиктовані маркетинговими успіхами. Хотілося б створити доступний продукт для широкого загалу, який буде виконувати всі вимоги, які пред'являються до сучасних автомобілів.
Невже студенти самі все зібрали, без залучення, наприклад, досвідчених спеціалістів із автосервісів?
Микита Ложкін: У нас у виробничому відділі працюють досвідчені хлопці, які займалися ексклюзивним тюнінгом автомобілів. Вони професіонали, і легко можуть зробити щось своє, причому іноді навіть без технічної освіти. Це ті люди, які працюють головою та руками. Багатьом студентам та аспірантам не вистачає саме спілкування з такими людьми. Фундаментальні дослідження що неспроможні проводитися без прикладної науки.При створенні цих автомобілів ми використали їхній досвід.
У хлопців з'являється можливість створити автомобіль свого бачення: реалізувати свої ідеї, використовувати ті компоненти, які вони вважають за потрібне, відповідно, підвищити свої компетенції та обмінюватися досвідом. Цей проект не стільки класичний зі створення продукту, скоріше він націлений на залучення різних фахівців. Наш вуз, як правило, завжди займався оборонними замовленнями і не асоціюється із цивільною діяльністю. Це перший проект, так би мовити, розрив шаблону.
Незабаром з'явиться наш третій автомобіль, до створення якого причетні представники 15 російських вишів. Ще один родстер вже готується до проведення сертифікаційних робіт.